1.W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z przepisami lub przerw w dostawach wody, odbiorca usług może złożyć pisemną, ustną lub telefoniczną reklamację.
2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż w pkt 1 przypadkach niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.
3. Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres odbiorcy usług,
- przedmiot reklamacji,
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
- zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie,
- numer i datę umowy,
- podpis odbiorcy usług.
4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz zaewidencjonowania w rejestrze reklamacji Przedsiębiorstwa.
5. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
6. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej, która winna zawierać:
- nazwę Przedsiębiorstwa,
- powołanie podstawy prawnej,
- rozstrzygnięcie o uwzględnienie lub odmowie uwzględnienia reklamacji,
- pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie,
- podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo, z podaniem przez niego stanowiska.
7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia odbiorcę usług o wyniku rozpatrzenia, w tym o wysokości ewentualnego odszkodowania.